Професійно-орієнтаційна робота це безперервний процес, який розпочинається з аналізу профорієнтаційної роботи за попередній навчальний рік, моніторингу соціального середовища, ринку праці, контингенту учнів ліцею, видання управлінських рішень щодо форм, методів та напрямків профорієнтаційної роботи та реалізація цих заходів у навчальних закладах.
В нашому ліцеї впроваджена Модель управління організації та проведення профорієнтаційної роботи
На 2021-2022 навчальний рік заплановано провести такі заходи професійно-орієнтаційної роботи:
Завдання:
з/п |
Назва заходу |
Термін виконання |
Відповідальні |
|
Проведення моніторингу профорієнтаційної роботи за 2020/2021 навчальний рік |
Вересень-жовтень |
Заступник директора з навчально-виховної роботи, старший майстер |
|
Розробка та обговорення на педагогічній раді за результатами моніторингу плану профорієнтаційної роботи на 2021/2022 навчальний рік |
Жовтень |
Адміністрація |
|
Видання наказів:
|
Листопад |
Адміністрація |
|
Сприяння отриманню здобувачами освіти ЗНЗ та їх батьками й особами, що їх заміняють, в Центрі кар’єри ЖППЛ інформації про робітничі професії ліцею та консультацій стосовно професійного самовизначення |
Постійно |
Завідувач Центру кар’єри ЖППЛ |
|
Перший етап профорієнтаційної роботи:
|
До 01.12.2021
|
Заступники директора, старший майстер, голови МК
|
|
Аналіз підсумків першого етапу профорієнтаційної роботи на інструктивно-методичній нараді |
Січень,2022 |
Адміністрація |
|
Другий етап профорієнтаційної роботи: - відвідування педагогічними працівниками ЗНЗ; - поновлення інформаційного стенду з Правилами прийому здобувачів освіти до навчального закладу; - видання рекламно-агітаційної друкованої продукції, електронних презентацій на сайтах ліцею, Центру кар’єри ліцею тощо; - оновлення рекламно-інформаційних відеоматеріалів стосовно професій ліцею на офіційному сайті, сторінках у соціальних мережах; - виступи й дописи в засобах масової інформації (друкованих та електронних) та соціальних мережах Фейсбук, Інстаграм, Телеграм про життя, досягнення та перспективи розвитку ліцею; - участь у ярмарках професій. |
До 29.04.2022
|
Заступники директора, старший майстер, голови МК
|
|
Аналіз проміжних підсумків другого етапу профорієнтаційної роботи на нараді при директорові |
До 06.05.2022 |
Адміністрація |
|
Третій етап профорієнтаційної роботи:
|
За графікомта планом МКТравень2022 року
|
Заступники директора, старший майстер, голови МК
|
|
Підготовка кабінету приймальної комісії |
До 01.06.2022 |
Заступник директора з навчально-виховної роботи |
|
Аналіз підсумків третього етапу профорієнтаційної роботи на засіданні педагогічної ради
|
Останній тиждень серпня 2022 |
Заступники директора, старший майстер, голови МК |
|
Засідання приймальної комісії ЖППЛ |
За окремим планом |
Адміністрація |
|
Організація методичних консультацій для педагогічних працівників з теми «Форми та методи профорієнтаційної роботи з учнями» |
Протягом року
|
Методист |
|
В межах предметних місячників проведення: - вечорів-зустрічей поколінь «Професія моїх батьків»; - виготовлення альбомів-розповідей про свою професію; - конкурси «Цікаві факти про мою професію»; - конкурси «Кращий за професією»; - конкурси-виставки технічної творчості учнів за окремими професіями |
За окремими планами |
Старший майстер, викладачі спеціальних дисциплін, майстри виробничого навчання |
|
Забезпечення висвітлення профорієнтаційної роботи ліцею в засобах масової інформації |
Постійно |
Адміністрація |
|
Спільна робота з профорієнтації з міським та обласним центрами зайнятості |
Протягом року |
Адміністрація |
|
Залучення батьківського комітету ліцею та членів учнівського самоврядування до профорієнтації |
Протягом року |
Заступник директора з НВР |
|
Вивчення потреб підприємств міста та області в нових робітничих кадрах з метою створення бази для відкриття нових професій |
Протягом року |
Заступник директора з НВР, старший майстер |
|
Організація екскурсій на підприємства м. Житомира, зустрічі-бесіди з керівниками та працівниками підприємств. |
Протягом року |
Класні керівники |
|
Виставка виробів, макетів, творчих робіт, виготовлених здобувачами освіти |
Протягом року |
Голови методичних комісій |
|
Проведення бесід зі здобувачами освіти ліцею з питань професійної орієнтації |
Квітень |
Соціальний педагог |
|
Дослідження професійних нахилів здобувачів освіти |
За окремими планами |
Практичний психолог |
|
Проведення профорієнтаційної роботи в складі агітаційних бригад серед здобувачів освіти випускних класів шкіл області |
||
|
Прибирання закріплених за групами навчальних кабінетів і території ліцею |
Постійно |
Старости груп, відповідальні за кабінети, майстри |
|
Організація трудових десантів, генерального прибирання |
Щосереди |
Вихователі гуртожитків |
|
Допомога в підготовці гуртожитку до зимового періоду |
Листопад |
Вихователі гуртожитків, рада гуртожитку |
Виховні заходи в навчальних групах, гуртожитках ліцею (орієнтовна тематика) |
|||
|
Біографічний огляд «Професійні династії» |
Жовтень |
Класні керівники, вихователі гуртожитків ліцею, майстри виробничого навчання |
|
Дискусійний клуб ««Ким бути?» чи «Яким бути?»» |
Грудень |
|
|
Дискусія «Як ти розумієш престижність професії?» |
Січень |
|
|
Зустріч із професіоналами «Дороги, які ми обираємо» |
Лютий |
|
|
Професійний квест «Вчись поважати свою професію» |
Березень |
|
|
Круглий стіл «Горизонти моєї професії» |
Квітень |
|
|
Презентація професій «Моя професія – професія майбутнього» |
Травень |
|
Відкриті виховні години |
|||
|
Вечір-зустріч «Дороги, які ми обираємо» |
Лютий |
Класний керівник групи № 12.20 |